Skip to main content

Komunikat: „To akcesorium nie jest obsługiwane” – Co jest przyczyną?

Nie da się ukryć, że urządzenia Apple, a w szczególności iPhone’y bywają nieco bardziej grymaśnie niż byśmy się mogli tego spodziewać. Często bowiem w momencie, kiedy próbujemy podłączyć do naszego sprzętu słuchawki przewodowe lub ładowarkę pojawia się nam intrygujący komunikat odnośnie tego, że „Akcesorium jest nieobsługiwane„, oczywiście w tym momencie użytkownicy często wpadają w panikę. Pojawiają się wątpliwości, czy nasz kabel lub słuchawki są sprawne? Czy są oryginalne?

Jest to sporadyczny problem wśród użytkowników iPhone’ów, iPad’ów, czy notebooków MacBook.

Najczęściej pojawia się on, gdy używasz tanich, „nie-Applowskich” ładowarek, lecz nawet jak używasz oryginalnych dodatków, błąd może się również zdarzyć w przypadku problemu z oprogramowaniem sprzętowym systemu iOS lub problemem technicznym.

 

Najczęstsze przyczyny problemu z nieobsługiwanym akcesorium:

  • Twoje akcesorium jest wadliwe, uszkodzone lub nie posiada certyfikatu Apple,
  • Ładowarka lub port Lightning jest brudny,
  • Oprogramowanie urządzenia działa wadliwie,
  • Akcesorium nie jest obsługiwane przez Twoje urządzenie,
  • Twoje urządzenie iOS ma zabrudzone lub uszkodzone złącze
  • Uszkodzenie mechaniczne – wymiana układu zasilania

Spróbuj poniższych metod, które mogą pomóc w rozwiązaniu problemu:

  • Wypróbuj inne oryginalne akcesorium (metoda ta pozwoli Ci zdiagnozować, czy chodzi tu o urządzenie, czy dodatek);
  • Zaktualizuj swojego Iphone’a do najnowszego systemu iOS;
  • Wyczyść swoje akcesorium firmy Apple;
  • Podłącz ładowarkę, a gdy pojawi się komunikat o błędzie, przytrzymaj palec na przycisku zwalniania i wyciągnij ją. Podczas gdy nadal wywierasz nacisk na ekran, podłącz ładowarkę z powrotem;
  • Wyłącz urządzenie z podłączoną wtyczką Lightning, a następnie uruchom ponownie urządzenie;
  • Podłącz iPhone’a do kabla do ładowania. Pojawi się komunikat o błędzie, więc go odrzuć lub zignoruj. Następnie włącz tryb samolotowy w urządzeniu. Wyłącz iPhone’a i odczekaj 1 minutę, a następnie włącz go ponownie.
  • Spróbuj odłączyć i ponownie podłączyć akcesorium.
  • Jeśli po naładowaniu iPhone’a pojawi się komunikat „To akcesorium może nie być obsługiwane”, może to być coś nie tak z ładowarką, a nie z kablem Lightning.

 

Niemniej jednak może zdarzyć się tak, że powyższe sposoby nas zawiodą, a nasz smartfon dalej nie będzie wstanie obsłużyć wpiętego akcesorium. Pojawia się wówczas pytanie co jeszcze możemy zrobić? Oto kilka sposobów, które mogą okazać się pomocne.

 

Ponów bezprzewodową aktualizację iOS

Z pewnością próbowaliśmy już zaktualizować nasz smartfon. Warto jednak wiedzieć, że może zdarzyć się tak iż nie zakończy się to powodzeniem. Wówczas powinniśmy ponowić próbę w momencie, kiedy dalej będzie pojawiał się wspomniany już komunikat. W pierwszej kolejności spróbujmy zaktualizować iOS w sposób bezprzewodowy. Wobec tego podłączmy iPhone do sieci Wi-Fi, a następnie wejdźmy po kolei w:

  • ustawienia > ogólne > uaktualnienia > pobierz i zainstaluj

Niemniej jednak musimy pamiętać, że urządzenie powinno dysponować wystarczająco dużą ilością przestrzeni, by pomieścić najnowszą wersję systemu iOS. W przeciwnym razie znów możemy napotkać pewne trudności. Jeśli jednak wszystko przebiegnie zgodnie z planem pozostało nam jedynie potwierdzić aktualizację. Wówczas możemy spróbować ponownie podpiąć dane akcesorium.

 

A może trzeba wykorzystać Mac’a?

Jeśli jesteśmy dumnymi posiadaczami Mac’a to o wiele lepszym rozwiązaniem może okazać się próba aktualizacji iPhone’a właśnie za jego pośrednictwem. Wówczas w pierwszej kolejności podłączamy laptop do sieci Wi-Fi, ważne jest by nie korzystał on z hotspotu na aktualizowanym iPhonie. Kolejno jeśli mamy:

  • macOS Catalina 10.15 – wybieram program Finder
  • mac OS Mojave 10.14 lub starszy otwieramy dobrze nam znany program iTunes.

Wystarczy jedynie podłączyć telefon do komputera i go wyszukać. W programie Finder rządzenie pojawi się na bocznym pasku, natomiast w przypadku iTunes pojawi się ono w górnym rogu po stronie lewej. Kolejno klikamy w pole oznaczone jako „Ogólne” lub „Ustawienia” a następnie wchodzimy w „Sprawdź dostępność uaktualnienia” i klikamy „Pobierz i uaktualnij” Finalnie będziemy mogli ponowić próbę podpięcia akcesorium.

 

Czy tryb samolotowy rozwiąże problem?

Okazuje się, że często najprostsze rozwiązania okazują się najskuteczniejsze. Pewnie zabrzmi to banalnie, ale w przypadku kiedy pojawia się komunikat o nieobsługiwanym akcesorium, dobrym rozwiązaniem może okazać się włączenie trybu samolotowego. Następnie wystarczy chwilkę odczekać i go po prostu wyłączyć. Warto ponowić próbę kilkukrotnie, jeśli nie uda się za pierwszym razem. Zwykle jednak ten sposób jest niezwykle skuteczny i pozwala podpiąć akcesorium do iPhone’a.

 

Mamy nadzieję, że te szybkie wskazówki pomogą Ci w rozwiązaniu problemu. Jeżeli wciąż nie ustaje, bądź masz obawy co do samodzielnego poradzenia sobie z awarią, proszę skontaktuj się z Nami. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Nasz serwis iPhone zlokalizowany na dzielnicy Ursynów lub Wola, rozwiąże Twój problem od ręki.

 

Polecamy również:

-> Apple One – wszystko, co chciałeś wiedzieć

-> Złącze Lightning – Kompletny opis i dane

-> Apple EarPods – Recenzja i test

-> iPhone X vs iPhone XR – porównanie

-> Problemy z klawiaturą MacBook od Apple

-> Czy iPhone jest wodoodporny?

-> Apple iPad: modele, specyfikacje, co wybrać?

-> Jak zrobić kopię zapasową MacBook (Time Machine, iCloud, dysk)

-> Przenoszenie danych z iPhone na iPhone

-> Tryb DFU w iPhone, czyli jak wykonać twardy reset

-> Kupujemy używanego MacBooka – poradnik

-> Kupujemy używanego iPhone – poradnik

-> iPhone nie chce się włączyć – co robić? Poradnik

Kamil Truskowski - Specjalista ds. produktów Apple

Kamil Truskowski - Specjalista do spraw diagnozy i naprawy urządzeń elektronicznych Apple. Miłośnik iPhona, iPada i laptopów MacBook. Fan marki Apple i wieloletni technik zajmujący się diagnozą i naprawą sprzętu spod znaku jabłka. Pasjonat rozwiązań z Cupertino, który niejednokrotnie nadaje drugie życie smartfonom, Mac'om i Apple Watch'om.