iPhone się nie włącza – co robić – kilka porad
Nowoczesne urządzenia pomimo stosowanych w nich technologii niestety wciąż pozostają jedynie urządzeniami. Te zaś ulegają często różnorodnym awariom, które uniemożliwiają prawidłowe korzystanie z nich. Wiadomo, że jeżeli awaria jest wynikiem mechanicznego uszkodzenia, wówczas pozostaje jedynie oddać naszego iPhonea do serwisu, licząc że doświadczenie i wiedza pracujących tam osób z pomocą odpowiednio dobranych podzespołów zdołają przywrócić je do życia. Bywają jednak sytuacje, w których pomimo braku mechanicznego uszkodzenia nagle iPhone odmawia posłuszeństwa lub się zawiesza. Niekiedy takie sytuacje zdarzają się na przykład po aktualizacjach czy zainstalowaniu nowej aplikacji.
Mimo wszystko warto podjąć próbę samodzielnego poradzenia sobie z niewłączającym się smartfonem, bardzo często bowiem problem można rozwiązać w dość łatwy sposób i bez ingerencji w sprzęt. Warto z pewnością znać kilka przydatnych trików, które mogą okazać się w takiej sytuacji pomocne. Szczególnie gdy chodzi o modele najnowszego iPhona, których naprawa jest zazwyczaj bardziej kosztowna niż naprawy smartfonów innych producentów i nie w każdej miejscowości można znaleźć zajmujący się tym serwis.
iPhone nie chce się włączyć: twardy reset, podpięcie do komputera iTunes, inny kabel, pomysły
Sprawna ładowarka i chwila cierpliwości. Bywa, że iPhone nagle się wyłącza, pomimo pokazywanego chwilę wcześniej dostatecznego do korzystania z niego stanu naładowania baterii. W takiej sytuacji należy zacząć od próby naładowania, ponieważ niekiedy sprzęt przegrzewa się, co powoduje między innymi błędne wskazania poziomu baterii. Szczególnie w ciepłe dni, gdy iPhone narażony jest na promieniowanie słoneczne a także w sytuacji, gdy użytkownik korzysta z bardzo wielu aplikacji w tle czy też ma włączonych wiele funkcji jak Wi-Fi czy Bluetooth. W przypadku sprzętów firmy Apple należy pamiętać, że ponowne włączenie jest możliwe w momencie, gdy bateria naładuje się do poziomu około 5 procent. Jeśli mimo wszystko problem wskazuje na stary i zużyty akumulator – być może konieczna będzie wymiana baterii w Twoim iPhonie.
-> Restart iPhone’a. W sytuacji, gdy pomimo podłączenia do ładowarki nie iPhone wciąż nie reaguje, można spróbować wykonać jego restart. Polega on na kilkusekundowym przytrzymaniu przycisku ON/OFF, po czym sprzęt powinien się włączyć.
-> Hard reset – gdy poprzednio rozwiązania zawiodą. Jeśli poprzednie rozwiązania zawiodą, wówczas można spróbować wykonać tak zwany twardy reset iPhone. Dla sprzętu jest on porównywalny z odcięciem od baterii, dlatego bardzo często to właśnie rozwiązanie działa. Jego przeprowadzenie nie jest trudne, wystarczy przez koło 10 sekund jednocześnie trzymać przyciski HOME oraz ON/OFF ( jedynie iPhone serii 7 wymaga, aby do twardego resetu przytrzymać przycisk ON/OFF oraz CISZEJ). Przyciski należy trzymać do chwili, aż pojawi się czarny ekran z białym logo. Dopiero wtedy można je puścić i chwilę poczekać, aż iPhone wróci do swojego normalnego stanu.
-> Przywracanie ustawień fabrycznych przy pomocy iTunes. Metodą, która także może pomóc w przypadku niewłączającego się iPhone’a, zwłaszcza gdy hard reset nie pomógł, może być przywrócenie ustawień fabrycznych. Ponieważ jednak taka operacja wymazuje wszystkie dane znajdujące się na urządzeniu i wprowadzone przez użytkownika ustawienia, należy się zastanowić nad jej zastosowaniem. Dobrze jest co pewien czas wykonywać kopię zapasową danych, która pozwoli na przywrócenie danych i ustawień użytkownika. Wystarczy podłączyć iPhone za pomocą złącza lightning do komputera, uruchomić program iTunes i w menu sprzętu wybrać opcję „Przywróć”. Bywa, że sprzęt nie reaguje na tą komendę lub też program iTunes nie chce go wykryć, wówczas jest na to jeszcze jeden sposób. Kabel należy podłączyć tylko do iPhone’a. Następnie przytrzymując przycisk HOME (w serii 7 przycisk “CISZEJ”), po czym podłączyć kabel USB do komputera. Po wykonaniu tej czynności program iTunes powinien się uruchomić samoczynnie, zaś sprzęt powinien automatycznie przejść w tryb przywracania do ustawień fabrycznych.
Jeśli wykonaliśmy już wszystkie wymienione wyżej czynności tj. restart urządzenia, hard reset, podpięcie do komputera a także przywracanie do ustawień fabrycznych, a nasz iPhone dalej się nie włącza, może to oznaczać, że awaria jest o wiele bardziej poważna niż mogłoby nam się to wydawać. Oczywistym jest fakt, że nie zawsze chętnie oddajemy własne urządzenia do serwisu, ze względu na koszty które być może będziemy musieli ponieść, a także z uwagi na to, że obawiamy się o nasze prywatne pliki, które znajdują się na iPhonie. Niemniej jednak, jeśli wszystkie powyższe sposoby zawiodły, to być może konieczna jest wizyta w wyspecjalizowanym serwisie iPhone.
iPhone dalej się nie uruchamia? Czas na złożenie wizyty w serwisie
Wyżej wymienione sposoby, które niejako wymuszają ponowne uruchomienie się urządzenia, w 90% przypadków okazują się skuteczne, a użytkownicy mogą wówczas odetchnąć z ulgą. Niemniej jednak pozostaje jeszcze 10% przypadków, w którym metody te nie okażą się wystarczające. Mimo wielu prób, wymian ładowarek, czy wykonywania tak zwanego hard resetu, iPhone w dalszym ciągu może nie reagować. Jeśli mamy do czynienia właśnie z taką sytuacją, to może oznaczać, że pomoc z zewnątrz będzie jedynym, rozsądnym rozwiązaniem. Wówczas złożenie wizyty w serwisie Apple będzie wyższą koniecznością, jeśli chcemy zachować dokumenty i pliki przechowywane na urządzeniu, a także chcemy uratować samego smartfona. Z reguły bywa tak, że błąd iPhone okazuje się być powszechny, a jego usunięcie zajmie specjalistom zaledwie kilka minut. Niemniej jednak warto pamiętać o tym, że nie warto wykonywać innych czynności naprawczych, niż te, które zostały omówione powyżej. Dlaczego? Otóż bez odpowiedniej wiedzy, a także bez poprawnego zdiagnozowania błędu urządzenia, jedyne co możemy zrobić, to dodatkowo pogłębić już istniejącą usterkę. W efekcie może to doprowadzić do utraty danych, a nawet do uszkodzenia innych podzespołów, wówczas naprawa będzie nas kosztować o wiele więcej. Dodatkowo, warto wspomnieć o tym, że problemy jakie pojawiły się na iPhonie nie zawsze są winą użytkownika. Zdarzyć się może iż telefon nie chce się uruchomić z powodu błędu fabrycznego lub po prostu wadliwej wersji oprogramowania. Tego typu usterek nie da się usunąć samodzielnie, bez dostępu do odpowiednich narzędzi i programów. Warto więc rozważyć wizytę w autoryzowanym serwisie, który specjalizuje się właśnie w naprawach sprzętu od marki Apple. Odwołując się do doświadczenia, można śmiało powiedzieć, że w momencie, kiedy iPhone odmawia posłuszeństwa, winą za to można obarczyć:
- wadliwą baterię w iPhone
- wadliwie działającym lub zniszczonym złączem ładowania
- uszkodzeniem całego układu ładowania U2-IC
Jeśli w naszym mieście nie ma autoryzowanego serwisu Apple, warto skorzystać z opcji naprawy wysyłkowej. Jest to wyjątkowe udogodnienie, które pozwoli nam zaoszczędzić czas, a także w bezpieczny sposób dostarczyć iPhone w ręce specjalistów, którzy dokonają wszelkich niezbędnych napraw. Finalnie odeślą nam oni w pełni sprawny i włączający się smartfon.
Jeśli zaś mieszkasz w Warszawie i masz problem z uruchomieniem swojego iPhonea – zapraszamy do naszych punktów: serwis Apple Ursynów oraz serwis Apple Wola.