Skip to main content

Telefony firmy Apple cieszą się dużym uznaniem i popularnością mimo wysokiej ceny. Ma na to wpływ wiele czynników tj. użycie wyłącznie najnowocześniejszych technologii, łatwość obsługi i cieszący oczy design. Chociaż iPhony to jedne z najbardziej zaawansowanych telefonów, nie są wolne od wad, a poszczególne modele mają swoje wrażliwe części, które w porównaniu do innych elementów są serwisowane stosunkowo często jak np. bateria w iPhone 5S. Jeśli twój telefon Apple zacina się, wyłącza lub nie chce się ładować, możliwe, że będziesz musiał skontaktować się z serwisem Apple. Zanim to zrobisz, spróbuj tych sposobów.

Naładuj urządzenie

Może się to wydawać banalne, ale jeśli twój telefon wyłączył się i nie chce uruchomić – powodem może być rozładowana bateria. W starszych urządzeniach Apple np. iPhone 5S baterie mają tendencje to szybkiego wyczerpywania się spowodowanego przegrzaniem systemu na skutek wielu działań lub promieni słonecznych. Telefon może się także wyłączyć, gdy został wystawiony na działanie ujemnych temperatur. W takich sytuacjach ikonka baterii przed zamknięciem systemu nadal może pokazywać duży poziom naładowania, a mimo to urządzenie nie ma już mocy. Dlatego spróbuj podłączyć iPhona do ładowarki i odczekaj wystarczającą ilość czasu, aby upewnić się, że to nie słaba bateria jest problemem. W przypadku gdy urządzenie nie chce się ładować, sprawdź, czy Twoja ładowarka jest sprawna i nie ma widocznych uszkodzeń.

Zrestartuj urządzenie lub wykonaj twardy reset

Jeśli iPhone nie reaguje na dotyk lub ma czarny ekran czasem wystarczy ponownie uruchomić system. W tym celu wystarczy przez kilka sekund przytrzymać przycisk on/off. Jeśli to nic nie daje można przejść do bardziej radykalnego kroku i odciąć telefon od zasilania. Hard reset jest prostą czynnością, która rozwiązuje wiele problemów. Polega na równoczesnym przytrzymaniu przycisku on/off i home (lub przycisku „ciszej” w iPhone 7) przez około 10 sekund. Jeśli posiadasz iPhone 8 lub nowszy model, najpierw szybko przyciśnij boczny przycisk pogłaśniający, potem to samo zrób z przyciszającym, a następnie przytrzymaj dłużej on/off.

Spróbuj włączyć ustawienie fabryczne lub udaj się do serwisu

Jeśli nic innego nie działa możesz spróbować powrócić do ustawień fabrycznych telefonu. Nie każdy ma jednak kopię zapasową danych, a usunięcie wszystkich plików i ustawień może być problematyczne. Jeśli nie chcesz wykonać tego kroku lub próbowałeś, a urządzenie nadal nie działa poprawnie, pozostaje oddać telefon do naprawy. Serwis iPhonów w Warszawie specjalizujący się w naprawianiu usterek telefonów firmy Apple na pewno znajdzie przyczynę problemów i postara się o ich szybkie usunięcie.

Kamil Truskowski - Specjalista ds. produktów Apple

Kamil Truskowski - Specjalista do spraw diagnozy i naprawy urządzeń elektronicznych Apple. Miłośnik iPhona, iPada i laptopów MacBook. Fan marki Apple i wieloletni technik zajmujący się diagnozą i naprawą sprzętu spod znaku jabłka. Pasjonat rozwiązań z Cupertino, który niejednokrotnie nadaje drugie życie smartfonom, Mac'om i Apple Watch'om.