Skip to main content

Płyta główna to jeden z podstawowych podzespołów w budowie telefonów iPhone. Warto zastanowić się nad tym, za co odpowiada oraz jakie są najczęstsze przyczyny jej awarii.

Za co odpowiada płyta główna w iPhone?

Płyta główna w telefonach iPhone odpowiada przede wszystkim za połączenie ze sobą poszczególnych podzespołów telefonu oraz integrację ich funkcji. Jest również podzespołem, który z powodzeniem można uznać za serce telefonu. Płyta główna w iPhone’ach odpowiada za wszelkie procesy w urządzeniu. To na niej znajduje się procesor, gniazdo odczytu kart SIM oraz pamięci czy też inne układy. Do tego elementu podłączone są również podzespoły, które odpowiadają za działanie aparatu, układ ładowania, moduły Touch ID i Wi-Fi. Nawet małe problemy i usterki płyty głównej mogą doprowadzić do awarii poszczególnych funkcji telefonu i negatywnie wpłynąć na komfort korzystania z niego na co dzień. W związku z tym o telefony iPhone marki Apple warto odpowiednio dbać, dzięki czemu zminimalizuje się ryzyko usterek. Naprawa płyty głównej w iPhonie może być czasochłonna oraz generować spore koszty.

Jakie są główne przyczyny usterek płyty głównej w iPhone’ach?

Serwis Apple wyróżnia kilka podstawowych przyczyn, przez które dochodzi do usterek płyty głównej. Do najczęstszych z nich zaliczają się zalanie telefonu oraz uszkodzenia mechaniczne, na przykład upadek iPhone’a z większej wysokości lub nawet celowe rzucenie nim. W takich sytuacjach może dojść do usterek, które będą wiązały się z koniecznością wymiany płyty głównej na nową. Kolejną przyczyną awarii może być przepięcie w sieci, na które niestety nie ma się wpływu. Naprawa usterek we własnym zakresie oraz korzystanie z tańszych zamienników to kolejny powód, dla którego płyta główna może ulec uszkodzeniu. Tak samo będzie w przypadku słabej jakości kabli USB oraz słuchawek. W niektórych przypadkach uszkodzenie płyty głównej może być również następstwem awarii innych podzespołów w telefonie. W związku z tym zawsze warto od razu skontaktować się z rekomendowanym serwisem Apple, aby na telefon spojrzeli eksperci oraz wdrożyli optymalne działania naprawcze. Dzięki temu możecie zaoszczędzić sporo nerwów i pieniędzy.

Kamil Truskowski - Specjalista ds. produktów Apple

Kamil Truskowski - Specjalista do spraw diagnozy i naprawy urządzeń elektronicznych Apple. Miłośnik iPhona, iPada i laptopów MacBook. Fan marki Apple i wieloletni technik zajmujący się diagnozą i naprawą sprzętu spod znaku jabłka. Pasjonat rozwiązań z Cupertino, który niejednokrotnie nadaje drugie życie smartfonom, Mac'om i Apple Watch'om.