Skip to main content

Wypuszczony w ubiegłym roku na rynek iPhone 13 nie jest wolny od wad i usterek. Producent przyzwyczaił już nas do tego, że czasem mogą pojawiać się małe problemy z użytkowaniem jego sprzętu, jednak bardzo szybko są korygowane i każdy kolejny model lub jego seria są jeszcze lepsze. Niestety na etapie produkcji nie da się wszystkiego wyeliminować. W ostatnim czasie coraz więcej osób zwraca uwagę na to, że w iPhone 13 występują problemy z czułością panelu dotykowego. Jak to wygląda w praktyce?

Na czym polegają problemy z czułością panelu dotykowego iPhona 13?

Najczęściej użytkownicy zwracają uwagę na to, że iPhone w pewnym momencie przestaje reagować na dotyk. Czy dotyczy to wyłącznie starszych, używanych iPhoneów? Problem ten występuje sporadycznie, jednak w najmniej oczekiwanym momencie może powodować dyskomfort użytkownika. Może dojść nawet do sytuacji, w której wymagane będzie ponowne uruchomienie telefonu. Czasem wystarczy dotknąć ekran kilkukrotnie, aby panel dotykowy to wyłapał i wszystko wróciło do normy.

Czy winne jest oprogramowanie iPhona?

Jest prawdopodobne, że za występowanie problemów z czułością panelu dotykowego może odpowiadać bug w oprogramowaniu iOS 15. Wszystko dlatego, że nawet użytkownicy starszych modeli zaczęli raportować podobne problemy po tym, jak zaktualizowali oprogramowanie do tej wersji. Wciąż jednak nie ma potwierdzonych informacji na ten temat, dlatego obecnie szukanie konkretnej przyczyny jest trochę jak wróżenie z fusów. Najczęściej problem występuje na ekranie blokady telefonu, co jest tym bardziej kłopotliwe.

Czy warto odwiedzić serwis?

Jeżeli macie jakiekolwiek wątpliwości co do działania swojego iPhone 13 lub starszych modeli, to zawsze warto odwiedzić autoryzowany serwis Apple. Pracujący w nim specjaliści mają odpowiednie doświadczenie i wiedzę w zakresie eksploatacji sprzętu Apple, dzięki czemu będą w stanie wesprzeć klientów w ich problemach. Z powodzeniem naprawią uszkodzenia i potencjalne usterki sprzętu, a także sprawdzą oprogramowanie pod kątem jego wydajności i prawidłowego działania. Dobrym wyborem będzie nasz serwis iPhone na Ursynowie oraz serwis iPhone na Woli. Klienci mogą dostarczyć nam telefon osobiście lub zdecydować się na wysyłkową naprawę.

Kamil Truskowski - Specjalista ds. produktów Apple

Kamil Truskowski - Specjalista do spraw diagnozy i naprawy urządzeń elektronicznych Apple. Miłośnik iPhona, iPada i laptopów MacBook. Fan marki Apple i wieloletni technik zajmujący się diagnozą i naprawą sprzętu spod znaku jabłka. Pasjonat rozwiązań z Cupertino, który niejednokrotnie nadaje drugie życie smartfonom, Mac'om i Apple Watch'om.