Skip to main content

iPhone 12 mini niedawno zadebiutował na rynku telefonów komórkowych. Wielu użytkowników już doceniło go za liczne zalety. Na pochwałę zasługuje przede wszystkim jego mocny, sprawny procesor, a także niewielkie rozmiary. Jego wyświetlacz ma średnicę 5,4 cala, jest to telefon zgrabny i kompaktowy. Ponadto posiada dobre głośniki, oraz gwarantuje świetną jakość zdjęć i nagrań wideo. Właściciele nowych iPhonów dostrzegli jednak kilka problemów.

Problemy z ekranem

Jak zauważyli użytkownicy Iphone’a 12 mini, dotyk w telefonie nie działa prawidłowo, kiedy zastosuje się na swój smartfon dodatkową ochronę wyświetlacza – zastosowanie etui czy szkła ochronnego powoduje, że panel dotykowy zawodzi w najmniej oczekiwanych momentach. Przy całkowitym braku osłony, problemy te nie występują.

Kwestia ta została dokładnie przeanalizowana i ustalono, iż problem leży po stronie wadliwego oprogramowania. Wersję tę potwierdziła także sama firma Apple. Na razie są to tylko przypuszczenia i zostaną one zweryfikowane w momencie pojawienia się aktualizacji systemu, która wtedy powinna pomóc. Jeśli to jednak nie wina systemu, problem może wiązać się z niewłaściwym uziemieniem telefonu w etui. Wówczas problem będzie poważniejszy i nie rozwiąże go odpowiednio przystosowana aktualizacja.

Odblokowywanie nowego iPhone’a

Okazuje się, że ekran w nowym Iphonie 12 mini jest nieco pechowy. Użytkownicy smartfona zauważyli również trudności z odblokowywaniem ekranu. Wielu użytkowników ma kłopoty z odblokowaniem smartfona kiedy przesuwają kciuk od dołu do góry ekranu. Warto przypomnieć, że kiedy iPhone odblokuje się przy użyciu FaceID, należy dotknąć kciukiem dolnej krawędzi ekranu i przesunąć nim w górę. Staje się to problematyczne w związku z opisanym wyżej problemem. Dodatkowe analizy tego problemu pozwolą ustalić jego źródło i opracować skuteczne rozwiązanie.

Nowy Iphone 12 mini wielu zachwyca swoim wyglądem, a jego wielką zaletą jest mały rozmiar i kompaktowość. Można spodziewać się, że Apple dołoży wszelkich starań, by rozwiązać zaistniałe problemy z ekranem tego modelu i nie pozostawi zgłoszeń od użytkowników nowych iPhonów bez odpowiedniej reakcji.

 

Kamil Truskowski - Specjalista ds. produktów Apple

Kamil Truskowski - Specjalista do spraw diagnozy i naprawy urządzeń elektronicznych Apple. Miłośnik iPhona, iPada i laptopów MacBook. Fan marki Apple i wieloletni technik zajmujący się diagnozą i naprawą sprzętu spod znaku jabłka. Pasjonat rozwiązań z Cupertino, który niejednokrotnie nadaje drugie życie smartfonom, Mac'om i Apple Watch'om.