Czytnik ID w telefonach iPhone to jeden z podzespołów, który cieszy się dużą popularnością wśród klientów. Z drugiej strony to również moduł, który może ulegać awariom podczas jego eksploatacji lub nieprawidłowego wykorzystywania. Jakie są typowe problemy Touch ID, z którymi borykają się klienci marki Apple z iPhone’ami?
Co może wpływać na usterki związane z Touch ID?
Za bardzo dużo usterek modułu Touch ID w telefonach iPhone odpowiadają zabrudzenia i wilgoć. W związku z tym nie powinno się odblokowywać telefonu wilgotnymi lub zabrudzonymi palcami. Jeśli palce są zabrudzone to Touch ID z dużym prawdopodobieństwem nie zadziała i telefon trzeba będzie odblokować tradycyjną metodą. Z drugiej strony również sam czytnik palca może być zabrudzony i wówczas należy go przetrzeć delikatną i suchą szmatką. Jeżeli to nie pomoże, to konieczna może być wizyta w autoryzowanym serwisie Apple w celu rozpoznania i usunięcia usterki.
Problemy z aktualizacją oprogramowania
Kolejnym powodem usterek Touch ID w telefonach iPhone może być stare oprogramowanie lub jego niepełna aktualizacja. Z drugiej strony problemy może powodować również nowsza wersja oprogramowania, przez którą może spaść wydajność Touch ID w Twoim iPhonie. Nie ma tu reguły, dlatego w sytuacji gdy zauważysz coś niepokojącego, warto przywrócić wcześniejszą wersję softu lub skorzystać z poprawek do najnowszych wersji.
Zużycie czytnika Touch ID
Kolejnym powodem problemów z Touch ID może być zużycie czytnika linii papilarnych. Nie uniknie się tego w przypadku intensywnego użytkowania. W takich sytuacjach rekomendowana jest wizyta w oficjalnych punktach serwisowych marki Apple. Zapraszamy do naszego serwisu iPhone’ów w Warszawie na Ursynowie. Zdiagnozujemy, w czym tkwi źródło problemu i wyeliminujemy usterkę.